Tuesday 15 March 2011

I Wanna Fly High


fly
taken: my hubby
HDR+Cs3 editing: myself

 A Moment to Remember.. Aku da lama peram gambar ni.. da dekat setahun pon gambar ni.. n cerita yg berkaitan tentang gambar ni pon aku tak update.. iaitu cerita tentang jalan2 ke Scotland-Newcastle.. kenapa aku tak update.. mula2 tu da siap pilih suma gambar2 yg aku suka.. update sikit kat facebook.. dok tangguh2.. sampai la.. kejadian pencuri masuk umah.. hilang skali laptop hubby aku.. yg ada gambar2 jalan2 scotland yg aku da siap edit n pilih.. makin hilang la mood ittew... nasib baik hubby ada simpan gambar original kat opis die.. tp alahai.. nak memilih n mengedit lagi skali..  tangguh2.. sehingga la kini.. belum ada kekuatan nak buat.. kah kah kah... ayat poyos.. tp bila belek2 gambar2 tu... sayang klu tak updated dlm ni.. kenangan tu.. huhu.. tgk lah esok lusa kalau rajin..

Aku pon perasan sejak laptop hubby yg lama tu tade.. sejak canon 450D beserta lens wide angle jugak lens prime itu tiada.. mood aku berphotog sedikit kurang.. sbb laptop baru ni hubby lom install photomatix tuk HDR.. n photoshop Cs3 or Cs4 jugak.. aku suka klu amik gambar guna RAW.. then edit.. heeEeeee.. tp klu tools tu tade.. kemalasan melanda lah.. skang amik JpeG je.. alasan pertama tu.. bley pakai kan..

bila canon 450D serta lens pebret tu tade.. lagi la tade mood nak amik gambar.. syukur jugak ada rezeki sikit dpt beli canon 50D.. tp lens2 tu tak termampu lagi.. pakai standard lens  je la.. bnyk hal lain yg nak didulukan ngan duit yg tak seberapa ada ni.. dan skang ni nak settlekan hal visa dulu.. selesai yg tu.. hal nak antar barang2 balik mesia.. tak pasti lagi nak share kontena ngan sape.. sbb tak pasti lagi nak balik bulan berapa.. nak share tu sbb barang aku ni tak bnyk mana.. tak bnyk perabot.. n kotak pon tak bnyk mana.. aku ni plak nak call KPM pasal cuti tanpa gaji tu.. tak tercall2 lagik.. da antar surat nak extend tapi senyap je.. ntah sampai ke idak.. ada la dekat sebulan kot.. 21hb ni nak tamat tempoh dah ni..

haih..! bnyk keluh kesah je kan.. thats why i wanna fly high.. nak balik mesia..! nak settledown.. rasa letih dah diperantauan.. mmg kat sini lega sbb tak kerja.. bnyk masa kat rumah.. kat mesia nnt akan sibuk.. tp pepatah hujan emas di negeri org, hujan batu dinegeri sendiri tu ada benarnya.. lbh baik di tempat sendiri.. walau tak maju mcm negara org.. walau bnyk kelemahan tapi ntah la.. sukar ditafsirkan.. mmg manusia.. never happy n never satisfied..

Ini aku yg dok umah.. tak belajar.. hubby yg tgh pikul beban besar tu lagi la  tatau nak gambar perasaan dia..

Ya Allah permudahkan lah...

4 comments:

Unknown said...

Ruhil, doa yang terbaik. Yang penting Bukhari pulang bersama phd. Biar semua settle di sana, kalau dah balik sini susah juga kan.

Wish all the best to you n family

RuHiL said...

itu la kak yus.. mcm2 dugaan nak lepaskan phd ni.. doa yg terbaik je lah.. akak pon doakan ye.. ehehe..

nikzairfan said...

teramat cantik lah gambar2 akan...memang pro sangat2...ekceli saya baru nak berjinak2 dgn DSLR...blog akak dah jadi sumber inspirasi dah...tahniah

RuHiL said...

@nikzairfan
uish..! terharu nih.. terima kasih sesangat.. awak rajin tak tgk gambar2 ustaz azhar.. yg tu boleh jadi inspirasi tahap teratas tu..! ;)