Friday 7 January 2011

SeMaLaM dan hARi iNi

Semalam 2nd day aishah gie skolah.. daniell pon aku antor gie skolah.. sbb mcm da ok jer.. balik umah terus kemas2 umah.. kul 10.45 tu aku stat masak.. sbb smlm daniell aku suh home dinner.. tp bukan balik umah sendiri.. aku tompang umah asma.. sbb umah die depan skolah je kan.. jenuh aku nak menapak bnyk kali.. amik kul 12 kang kul 1 nak kena antor balik.. nak bwk pack lunch cam sian plak.. baru baik demam makan sanwiches je.. bwkkan nasi goreng nnt sejuk kekung.. ni gara2 tak done bayor school dinner ari 1st bukak skolah tu la.. dah nye tak pegi skolah.. huhu... school dinner tu ble bayar 1st day skolah dlm minggu tu je.. slalu ari isnin lah.. ikut la nak pilih hari apa pon.. mcm aku bayorkan tuk seminggu je terus.. senang.. sedap sikit daniell makan panas2.. lagi pon die mau je makan school dinner tu.. menu nya pon best2..

bebalik citer aku masak td.. aku masakkan nasi goreng kat daniell.. sbb die nak makan nasik goreng katanya pg td.. pastu masak lauk ikan mackeral masak lemak.. lauk tu tuk ptg nnt skali.. n bwk skali sikit umah asma.. kot2 daniell ngan budak2 tu nak makan nasik putih ke.. tgh aku dok kalut2 kat dapur.. ngan si aleeya asek pegang kaki nak dukung.. tepon munyik.. alololoh..! asben tpon.. bgtau cikgu tpon suh amik aishah kat skolah.. die demam.. masa tu da kul 11.15 pon.. aku sepantas kilat siapkan nasik goreng td.. pack2 lauk sume.. pakaikan aleeya jaket.. tak sempat pon nak suap di makan.. zaaaassss..! tolak stroller g school.. seb baik aku da siap gantung plastik ubat sume kat stroller.. kat tgh jln tu baru teringat.. NENONG... nenong.. nEnOnG..! ala2 ambulan la kan..

sampai skolah.. aishah tgh bepeluk kat riba Samina.. siap kena tuam ice pack.. panas jugak badan die.. haih..! bawak g umah asma.. nak minum susu botol.. seb baik bawak.. bg ubat siap2.. tu klu senang makan ubat tak pe jugak.. melalak2.. seb baik die tak muntahkan.. pas isap susu.. nak nasik.. bg makan nasik goreng.. tgh selera makan tu.. uhuk2.. batuk.. tetiba.. uwrrraaaakkk..! temuntah pulak.. habih kuar segala menda.. huhu.. da salin2 baju sume.. budak2 ni balik.. musip, ijat ngan daniell.. asma tolong amikkan.. aku siap bg makan ubat ag skali kat aishah.. sbb td da muntah abih kan.. tgk mintak nasik ag.. makan ramai2 ngan abg2 tu.. beselera je nmpk.. makan nasik goreng ngan kuah lemak.. ikut suke ko la nak.. siap mintak kicap.. padahal nasik goreng tu da bekicap.. da sudah2 makan tu.. tgk.. ceria balik..! siap ble main2.. lega sikit..

pehtu aku terus lepak umah asma je smlm.. malas da nak balik.. time tu pas antor balik daniell kat school da kul 1.00.. kang menapak balik.. tak sampai 2 jam dok umah, kul 3 da kena kuar ag sekali.. nak amik daniell balik school.. umah aku ni nak ke school dalam 600++ meter.. campur sejuk nak tolak budak2.. pastu kena jalan laju2.. semput jugak.. hihi..

Hari ini... Daniell n Aishah tak g school..! sbb aishah demam.. sian nak tolak die sejuk2.. nak tgl die kat umah cuak jugak.. pastu td tanya die.. tak mau pulak tgl.. nak ikut g school.. tanya daniell plak.. daniell nak g school tak.. die jawab.. "tak nak.. daniell tired.." dah tak panas.. badan tak btol2 sedap ag kot.. smlm balik school pon terus tido.. jarang die tu tido ptg.. tak larat la tu.. hurmmm... ari ni, ummy pon nak dok umah je lah.. settlekan apa yg patut.. baju bnyk tak bersidai tu.. huahuahua.... till then..
.
.
.
tgh aku dok kemas2 umah.. ada tpon.. creg staff school tu yg tpon.. tanya daniell.. ehehe.. die pon cam paham2.. maybe monday ye die g school...

siap sume keje asas aku tidokan aleeya.. cam biase tido berjemaah ngan aishah.. daniell je layan tv.. tgh sedap2 tu.. aku rasa.. apa panas ni.. jangan la aishah tekencing.. raba2.. aishah aku pakaikan pampers td.. eh.. aleeya rupanya.. ya Allah.. panas la pulak.. sudah..! demam jugak ke ni.. bangun lah.. amik ubat.. seb baik yg sorg ni senang makan ubat.. jangan la melarat.. amiinnn...

Disebabkan aku tade gambar kejadian n aku baru je dapat gambar ni kat facebook dari naja.. so aku nak serikan entri ni ngan gambar2 aleeya.. kira citer diatas citer abang ngan kakak nye.. gambor buh gambar aleeya.. kira buleh la ek.. ni sume pics masa beday die.. n3 beday die pon aku takde kan.. bley la wat kenangan ni.. sebenarnya aku suka sangat gambar yg naja amik nih.. mabeles..! terima kasih banyak yer naja..

klik la gambar2 ni.. bley tgk besar sikit




2 comments:

Asma said...

Ya Ampun Ruhil..tadi terlupe nak bgtau Mrs Bloomer..masa hantar mucip tadi si ijat merengek2 soh hantar die cepat2..langsung terlupe nak bagitau daniel tak school..sowi2..nasib baik si Craig tak gi menapak ke umah..dah ler snow turun lebat gak td..Moga Aleya pon cepat2 sembuh yer..

RuHiL said...

to asma - owh.. tape asma.. saya ingat kan sbb daniell bnyk kali tak dtg.. tu yg craig tu tpon.. ihhhiii.. seb baik jugak tpon bukan dtg umah.. tp mmg seb baik tak pegi skolah.. jenuh jugak snow2 smlm tu karang..