Monday 17 January 2011

Apsal da tak sempat ni...

Aku rasa sejak hari sabtu aku tak sempat2 nak blogwalking, berpesbooking n dalam erti kata men comment mana2 yg patut.. sempat jenguk sikit2 n baca je.. ni pon macam tak tenang je nak duduk baca n mengomen sana sini.. terutama wall kawan2.. haih..! ini yg terasa nikmat masa lapang tu berkurangan.. atau pon baru 2-3 menjak ni masa aku begitu terisi.. wahahahaha...

Ape yg aku buat sejak sabtu hari tu.. pagi lepas hubby balik kerja floor engineer tu aku pegi kedai kain.. hihihi.. boleh agak la tu aku sibukkan ape kan.. kui3x.. pagi tu aku da masak mee sup merangkap satu hari.. nak makan nasik.. lauk yg sama je.. ahahaha.. ok berbalik aku kuar tu.. aku kuar ngan asma.. mula ingat nak pegi hobbycraft.. tak jadi aku meneruskan perjalanan ke Direct Knitting & Supplies Ltd [769-771 Attercliffe Rd, Sheffield, South Yorkshire S9 3RF, 0114 244 9888] .. kedai ni hari tu kak nita beli mesin jahit.. die ada citer dlm tu ada jual kain.. so aku ajak asma untuk jenguk2 je la.. waaa..! mabuk aku masuk kedai tu... sangat la best..! bnyk kain.. terutama cotton.. mmg agak mahal.. dlm gbp6++ sampai gbp12 pon ada.. tp sangat cantik..! ada jugak yg gbp4.99 pon ok2.. tp aku mabuk tak leh fokus da.. beli jugak la 2-3 jenis.. n amik kain perca dlm bakul yg gbp1 semeter.. aku akan dtg lagi lain kali.. heeeEeee

balik umah settle2.. stat kul 4 lbh tu aku menjahit.. sampai kul 9 lbh.. siap la baju yaya.. da bg kat die pon.. ari ahad pulak... dlm kepala otak aku ni tak tenang... nak siapkan baju dr aishah.. tp dok teringat kain beli semalam.. terus dok potong n jahit skirt untuk my lil misses.. siap la 2 helai skirt.. ngan blouse.. sorang satu.. wat yg simple je.. aku baru mengerjakan kain perca.. haih..! mlm tu pegi majlis yasin.. stop jap mesin jahit aku tu..

pagi tadi.. lps antar budak skolah.. aku terpaksa la menyelesaikan house cores yg berhari2 aku tak buat tu... wahahahaha... tau je la.. blom settle sume2.. tghari kena amik aishah plak.. pastu sambung ag.. balik amik daniell ni.. barula sume selesai.. tapi... aku tak masak ari ni.. ada lauk kenduri tu.. aku top up sikit2 je.. letih sangat rasa.. tp nak duduk bersenang2 pon tak bley.. aku teringat ada kain jersey tu.. terpandang2 je.. last2.. naik jugak la ke attic port aku menjahit tu... gedek3x... siap satu tudung awning.. azan maghrib.. bukak pose plak.. pose ganti ari ni.. settle ajar daniell ngaji jap.. huh...!

ni baru la aku duduk.. tp tade gambar entry kali ni.. aku cuma nak mengimbas je.. awat la ku cam busy je.. n still blom rasa lega ni.. hati tu nak sambung duduk depan mesin je rasanya.. mmg tgh kemaruk la ni.. ok la itu dulu.. sorry la ini hanya keluh kesah ku.. no pics pulak tu.. heeeEeeeee...

4 comments:

Asma said...

Sabar Ruhil..sabar..tak tutup lagi kedai kain tu..harap2nya la..jangan jadi mcm kedai kain kat Castle Market tu..hihi..tapi betullah jiwa tak tenang, resah gelisah je kalo kain dah depan mata..tapi tak jahit2 lagi ni.

Unknown said...

hehe..kalau dah kemaruk menjahit gitulah. Macam kak yus dulu, tapi skrg dah malasss yg amat. Plus mata ni dah semakin rabun...huhu. Mataku yg tak nampak atau spec ku yang perlu ditukar..hahaha

to asma said...

itu la ni.. awak da belek2 mesin jahit lain2 dipasaran.. hehehe.. klu tingin nak menjahit jugak sblm ada mesin meh la sini.. wat2 lepas gian..

to kak yus said...

layankan je ni kak yus.. sampai nak muntah kang.. renti la die.. ari tu beli mesin jahit da lama.. tapi dok teperam sbb tade kain.. da dekat 3 taun dok sepil ni baru skang dapat ilham mengexplore kedai kain.. ntah pape kan.. klu dari ari tu tade la boring dok umah.. ihhhiiii