Monday 13 June 2011

da last Strawberry Picking...

strawberry

taste it

barley

Sedar tak sedar dah bulan June.. summer sudah datang.. tiba masa untuk picking.. for the opening.. macam taun2 lepas jugak.. strawberry dulu.. lepas ni cherry.. n the other berries.. tapi tatau la sempat tak tahun ni nak picking apple.. sbb apple is the last harvest.. time autumn.. end of september slalunya..

strawberry picking kali ni kami pegi Goachers Farm.. dialamat
Green Acres
Wood Lane
North Wheatley
Nr Retford
Nottinghamshire
DN22 9BG

da 3 taun duduk uk ni.. bermakna da 3 kali la aku merasa picking stroberi ni.. nikmat picking ni bila kita petik.. terus makan.. sedap sungguh..! makan dalam ertikata rasa.. aku punya rasa berbiji2 jugak tu.. bukan siap bawak chocolate deep ye.. petik sambil nyicah plak.. alamat kena perambat la..  hihi.. mmg best on trust.. agak2 la.. jgn dok makan2.. pastu balik.. bakul kosong je.. mmg la tade sivik tu namanya.. aku slalu dalam 2 bakul gak la bawak balik.. abis2 picking tu.. pg timbang kat kedai die.. bayar seperti biasa..

seronok nya picking stroberi berbanding apple.. sbb aku blom pernah picking cherry lagi.. asek terlepas je.. huhuhu.. makan berbiji2 tak kenyang2.. kalau apple dalam 2-3 biji mmg tak larat nak rasa dah.. lenguh nak ngap pon ye..

yg bestnya.. kali ni buah stroberi tu besar2.. klu dulu2 nak cari yg besar susah.. dapat sebiji yg besar pon bukan main suka.. tatau la kot spesies kat farm yg ni mmg jenis besar.. manis pulak tu.. juicy je.. punya la belagak.. yg kecik aku makan tang tu gak.. yg besar2 buh dlm bakul.. yg kecik sikit2 je.. dekat 2 bakul gak..


pyo

ni 2 org pekebun yg berjaya.. aku tgk kosong je bakul tu.. dok merasa je kerjanya.. ahaha.. puas la ko nak.. balik mesia tak mampu dah ummy nak beli stroberi selalu2.. kita makan rambutan pulak.. ikh.. tak bley sebut rambutan.. ngidam masa ngandung aleeya tu tak tertunai lagi ni.. uhuhuw..

1

yg ni hasil aku dok merangkak selak pokok stroberi yg sampai miang2 tangan.. bnyk rumput gatal jugak.. lagi pon daun stroberi ni jenis berbulu..

Ladang goachers ni tak sebersih ladang yg kat Mccallumfarms kat docaster tu.. yg aku pegi tahun 2009.. nak baca n3 kat sini..

5_1

stroberi yg bergantungan.. aku suka petik yg ada ujungnya putih sikit.. masam manis sikit rasa die.. tak terover masak.. n elok lagi klu nak makan esok2.. mmg klu selak tu.. happy je rasa.. tgk merah2.. tak sedar akan merangkak sampai kehujung batas..

tapi semalam.. terpaksa petik laju2.. hari nak hujan.. nasib baik sempat aku selesaikan 2 bakul sebelum ujan lebat.. puas ati..!

7

daniell yg gigih mencari stroberi.. ntah kriteria yg macam mana yg die pilih pon tatau la.. bakul plastik kecik tu pon tak penuh2.. ahahaha.. banyak masuk mulut gak kot..

3

bila dapat sebiji.. dok tanya ummy.. yg camni ke..? macam mana nak penuh.. ummy kosentrate.. tak menoleh kebelakang dah.. jangan pandang belakang.. nnt bakul ummy tak penuh..

10

aleeya ni pulak ntah ape cerita la.. cover2 kot.. nak makan.. ehehehe.. muka tetap sayu..

11

gambar kat bawah tu, aishah dengan stroberinya.. beriya sungguh.. mmg peminat stroberi budak sorang ni.. berkerut2 muka.. dah la sejak minggu lepas muka aishah teruk sikit.. kering yg amat sangat.. akibat demam dan sunburn jugak.. macam2 krim aku sapu.. akhirnya aku cuba Buriti Baby Body Butter from Body Shop.. kak nita suggest.. alhamdulillah mujarab.. licin sikit muka die ari ni.. yg kering itam2 tu dah stat nak ilang.. klu tak kerucut.. mcm kulit kura2 tau.. sedih aku tgk.. tapi skang tidak lagi.. nnt lah aku update gambor yg dah betul2 comey.. nak ilangkan capuk tu dulu klu boleh..

itu je la kali ni.. tak sabar nak picking cherry pulak.. cherry pon kat ladang ni jugak.. belum boley petik.. walaupon hubby tak minat cherry.. tapi aku minat..! heeEeeeeeeeee....

13

9

3 comments:

shuweet said...

sedapnyer stelobeli...terliur...

RuHiL said...

@shuweet
mmg terliur jugak ni.. dah habis 2 bakul tu semalam.. uhuhuw..

chichi said...

seronoknye..saya tompang tengok pon jadi la..