Thursday 23 June 2011

Aku dan Summer Sale...

rose

pagi2 lagi aku dah keluar bawak anak2 dara aku pegi GP.. niat nak mintak cream for aishah.. makin teruk eczema nya.. tapi masih terkawal sbnrnya.. cuma alang2 boleh dapat cream free.. baik pegi mintak.. eheheh.. tujuan utama nak dapatkan cream untuk fungal infection.. tapak tangan n kakinya tekopak2.. tak sakit katanya.. semalam aku da tunjuk kat health visitor.. die suggest pegi GP..

so menapak la aku naik bukit.. kejap aje.. dah settle.. aku tak terus balik umah.. da cakap kat hubby nak g meadowhall.. alang2 aishah tak pegi school.. merayap la kejap.. weeEeeeee...!

sesampainya aku kat meadowhall.. macam biasa pusing2.. dan niat sebenarnya aku nak carik wok atau bahasa mudah kuali.. atau "rinjing" dlm bhs banjar.. khas buat mak aku kat kg tu.. dah nak balik ni kan.. aku pon nak beli satu.. bawak balik nnt.. plan nak beli kat argos lah.. ikutkan perjalanan.. aku masuk dari debenham tu.. jauh jugak nak nyampaikan ke argos.. dalam erti kata sebenar.. bnyk halangan.. banyak store yg aku kena masuk.. ahahaha...

dalam perjalanan itu.. aku ter singgah kat Lakeland.. sebelah je ngan Mark & Spencer.. M&S aku tak masuk.. mcm2 citer kang kat stu.. almaklum lah.. bnyk sangat Summer Sale..! dipendekkan cerita aku terbekenan dengan kuali carbon steel yg ada kat Lakeland tu ada 3 jenis aku bekenan.. bnyk lagi peralatan2 dapur lain aku bekenan.. tapi tak termasuk dalam niat.. terpaksa aku pendam dululah hasrat yang lain2 tu.. uhuhuw..

aku tabahkan jugak hati naruni aku yg sangat lah goyah.. haloba..  aku teruskan perjalanan ke argos.. singgah dulu tempat wajib.. pound land.. beli jajan2 sikit.. sampai kat argos.. tengok wok carbon steel yg aku nak beli tu.. ada stok.. murah je £4.99.. jenama cookwork.. pikir punya pikir.. tak jadi lah.. heeeEeeeeeee.....

aku patah balik pegi lakeland tu.. masa ni anak2 aku mmg da stat macam2 hal.. ngan aleeya mmg dari tadi takmo duduk stroller.. nak jalan.. tak mo pegang tangan.. masuk lakeland tu.. mmg heaven la die.. mcm2 benda nak pegang.. dukunglah.. tak mo jd mcm2 hal.. ngengek pulak.. aku tak decide lagi ni..

Tao The Green Wok ; by Ken Hom £13.99 after less.. harga asal £23.99 ; 32cm
mahal sikit dari jenama procook ni.. procook aku sebey kat tenet £8.00.. tapi aku suka color die.. ish3x.. besar tu da menang.. sedap mak aku masak kari.. nak goreng meehoon.. nasi goreng bagai.. kuali kat kg tu ada la umur aku rasanya.. jimat kan mak aku.. tak haloba cam anak die.. malam tadi mak aku ada cerita.. pegi pekan tgk jual kuali yg tangkainya panjang.. dlm RM70.. tapi tak jadi beli.. takut abah aku bising.. yg ada2 tu nak letak mana.. biasa la ayat tak mo belikan la tu.. abah aku tu mmg penjimat orgnya.. ehehehe..

Lakeland Traditional Wok Set ; £6.99 after less.. harga asal £19.99 ; 28cm
yg ni plak aku bekenan sbb murah.. dan siap ada kotak.. seronok sikit nak bagi kat mak aku nnt.. ehehehe.. lagi pon ada penutup yg ni.. ada sudip kayu skali.. chop stik pon ada...

Lakeland Wok ; £10.99 no less ; 20cm
yg ni kena belikan jugak.. yg kecik ni senang nak goreng ikan or ayam nnt.. tade la pakai minyak banyk.. tapi tade less...

aku dok pening2.. sbb aku bawak duit £30 je.. uhuhuhuw.. pujuk aleeya dulu.. nyusukan dulu.. aishah sambil tunggu aku mujuk aleeya.. boleh die dok sapu2 cream lagi kat kaki.. wahahaha.. maklumla.. dapat cream baru tadikan.. dlm kepala otak aku dok mencongak2.. nak beli yg mana dulu ni.. akhirnya..! aku beli seperti dibawah.. kembang kuncup menapak balik umah.. tak sabar nak tpon mak cerita.. kuali kecik tu nnt lah.. carik tempat lain ke.. lagipon reganya mmg camtu je..

dan.. aku berniat.. nnt2 nak beli lagi satu lah Tao wok tu.. untuk aku jugak.. heeeEeeeeeee.......

3
ini la rupa aku kalau beli2 barang besar.. baik kalau beli kat tj huge ke.. 7 series Phil&teds aku tu setia bawak barang2.. tetap utuh.. dgn berteman budak bedua tu.. tu da tido pon.. letih dah ikut ummy soping... kadang tu kiri kanan pon boleh sangkut barang lagi tu.. i loike phil&teds...!

5
Ken Hom Ethnic Cookware since 1986

8
Snap2 kat belakang umah kejap.. kebun tuan umah aku tu.. aku tak rajin bekebun.. ekekekeke

10
Lakeland Traditional Wok Set.. beli 2.. mak satu, aku satu... dah boleh tinggal ni kuali asda kesayangan aku tu.. iye la.. nnt klu nak angkut barang.. klu angkut sekali kuali asda yg aku pakai ari2 tu.. sebulan dua sebelum balik mesia tu kang tade kuali.. camno..? alasan tu... heeeEeeeee.... tapi.. tgk la camna.. sayang nostalgia kuali asda yg walaupon montotnya sangat la itam.. kerana ada kuali itu la aku reti sikit nak masak.. klu dok mesia dulu.. jangan harap.. 
hampeh..


1 comment:

inabu said...

yil, hang jgn lupa beli Tefal Can Opener tu tau, den nak 2 unit...hang bg no akaun, aku masukkan duit, hihih...