Wednesday 29 December 2010

pre BoXinG DaY @ Junction 28 - imbasan kisah Mrs Portmeirien

IMG_0840
ini patern yg paling aku suka.. korang nampak tak benda rupa froggy tu.. itu tali tape menjahit aku sbnrnya.. pon sgt aku suka.. saje selit skali.. sbb ijau jugak kan..

Dalam erti kata nak tengok ajer..!! itu ayat aku kat asben.. sbb aku tau elaun UTHM lom masuk.. kejadian ni 2 ahad lps.. 20hb dec.. ag pon tak penah pegi outlet Junction 28.. ni sbb asma ada bgtau portmeirien sales.. aku tingin nak beli pinggan pamona plak.. heeeEeeee..

Sekalinya.. bila da tgk2 tu.. GeRRRaaaammm...! da nama pompuan kan.. "tape la bang.. syg beli guna duit sayang dulu la ek.." heeeEeeee.. amik la 6 pinggan Wild Berry.. sbb aku sgt suka patern tu.. pastu amik setiap satu jenis buah.. 1 Apple, 1 Cherry, 1 Pear, 1 peach.. apricot tade la plak.. plum ada.. tp defect sgt.. so tak amik.. nnt carik len kali.. so aku dpt 10 biji dinner plate 10".. aku sgt suka pinggan ni.. sbb puas nak mkn.. sbb pinggan ni besor.. pastu yg paling aku suka lekuk die dlm.. aku suka kalau bubuh kuah tu, biar banjir tu.. klu letak lauk berjenis2 tu sgt la best nya.. so tak sesuwei tuk diet.. klu nak diet kena guna pinggan ikea ceklat yg tecik rega 0.25p tu je.. ihhhiiii

So portmeirien aku ada la jugak dari tade.. ari tu dpt kirim kak nita masa marique sales.. dpt Botanic garden, 6 dinner plate 10" sweet pea ngan 6 dinner plate 10" Clematis.. peh tu mangkuk kegemaran ku.. 6 Low Bowl 8.75" Convolvulus n 6 Low Bowl 8.75" Primula..

Dan lagi... HeeeEeeee.. masa asma pegi stoke senin lps.. 27hb.. aku telah mengirim jugak.. hasilnya.. 1 Dinner Plate 10" apricot.. 4 Low Bowl 8.75" pansy.. Low Bowl 8.75" daisy.. Low Bowl 8.75" cyclamen.. yg Fuhchia je tade.. tape la.. cukup2 la tu.. ada 24 bijik dah campur yg k nita belikan ari tu.. Low Bowl ni aku suka sangat.. sbb die luas dan sgt besh klu mkn mee hoon sup ke.. mee bandung ke.. klu makan laksa serawak kak pah yg sgt la sedap tu.. ag la best..! tingat je klu makan umah kak pah dulu mesti aku korek lemari die carik mangkuk besar.. padahal da disedia mangkuk polestren tu.. demand.. ihhhiii... ampon ye kak.. kesah portmeirien ni pon inspirasi dari die la.. masa tu baru la tau erti pinggan mangkuk ni.. klu dulu tak amik tau pon.. heeEeeeee....

Lagi syiok asma pon berjaya merembat cake stand liquid yg aku idam2kan tu.. kak nita yg bg inspirasi tu.. sweet color putih plain.. pics tak sempat nak amik.. len kali lah.. haih..! lama tak wat cake ni.. harus merajinkan diri ni.. time tu nnt aku snap skali okies..! so ini je la koleksi Mrs Portmeirien aku.. tatau la kot betambah.. org lain collect ikut tema.. aku collect ikut suka.. ekeke.. teaset n teapot pon tade.. tape la.. ikut mana rezeki yg ada je la.. syukur apa yg dah dpt ni.. terima kasih banyak2 asma n kak nita yg tolong memenuhi ngidam aku ni.. tp aku tgh sangat la ngidam set pisau One70.. haish.. macam2 la pompuan ni kan..


*ble click pics utk big size.. pehtu click next or previous je ok.. ;)


n3 ni ditulis.. nampak nor aku macam jakunz ngan pinggan mangkuk kan.. gitu la.. ihhiii... org lain tu da tak heran pon gak nye... tape la wat kenangan diri sendiri.. kira mcm check list jugak la ni.. kui kui kui....

6 comments:

Ajzie said...

cantik nyaaaaaa

Unknown said...

Wah! Cantik!!! Akak satu portmerion pun takde...huhu

anon suria said...

yehaaaaaaaaaa. sudah kembali. bersama potmerion lagik! cantek cantek..nanti hupdate cerita sellau kay. azam 2011.

RuHiL said...

to kak Ajzie - ehehehe....

RuHiL said...

to kak yus - tape kak nnt meh makan nasik kat umah saya kat mesia.. saya kuarkan pinggan ni ek.. heeEeeeee

RuHiL said...

to anon suria - itu la su.. nak usaha merajinkan diri hadet blog nih.. kui3x