Tuesday 2 December 2008

What Happened to my Lovely Finger..?

finger

Waaa...! cacat sudah.. kejadian ni semalam la.. time tu dah 2.40.. aku sibuk wat kek la konon.. dan niat dihati nak masak siap2 sblm amik anak bujang aku tu.. nak wat sayur bening ngan goreng daging je.. dok la hiris bawang besar laju2.. tetiba tergelecek plak pisau Richardson aku tu.. wow..! terhiris sudah kulit ku.. tak sakit pon time tu.. sbb jari aku tgh sejuk dok basuh pinggan sebelom tu.. tapi darah kuar.. lap2.. tak renti2.. basuh pon tak renti.. balut je lah ngan tisu.. dah kul 3 ni.. kek baru masak.. tutup api.. tinggal je.. pakai je la glove dulu.. angkat aishah letak kat stroller.. jari aku tu kebas2 gitu.. on da way amik daniell tu aku perasan kat glove aku tu basah.. glove tu color merah.. so tak tau la kan.. bila sampai umah tu, bila bukak.. penuh tisu ngan darah.. seb baik aku sempat singgah kedai tadi beli plaster luka tu.. balut jugak la.. lepas maghrib tu bukak balik.. darah still kuar.. haiyoo..! apsal nih.. tak penah gini.. aku pon naik cam seriyau gitu.. tipon kak ainon.. tanya nak wat camna.. dia datang.. balut kan ngan kapas.. eheh.. umah aku ni mmg takde kapas pon.. soletip je la kapas tu.. sblom tu k ainon bubuh minyak gamat.. seb baik ada minyak gamat bekas ka aida dulu.. tadi sbnarnye aku dah tuang minyak afiat.. tak jalan jugak.. harap yg k ainon wat ni ok la.. dah nak tido tu kul 10 tu.. aku bukak kapas tu.. dah kering.. aku tuang plak minyak afiat.. plaster sket..

eheh.. bangun pagi ni aku terbabas pulak..! kul 6.50.. putus harap nak g keje.. tipon cik kiyah.. suh ckp kat aku nye supervisor aku off ari ni.. ni la yg dok amik gambar nih.. ekeke..

1 comment:

bumiitubulat said...

akak..siannyee..well demi anak kan kak..hehhe..take care..