Friday 16 May 2008

Selamat Hari Guru

16 May
Aku sendiri tak ingat hari ni, hari guru.. bila aku baca mail dari my bes pren shikin.. wish aku hepi teacher's day.. baru la aku ingat.. ye la.. kalu kat skolah.. ada sambutan.. ni kat umah.. mana la ingat.. ehe.. cikgu aku rupanya.. masuk taun ni.. baru 2 kali aku dapat wish hari guru.. means baru nak masuk 2 taun gak aku jadi guru.. ehe.. tak sangka gak..

erm.. kalu ikutkan la.. abis spm.. abah suruh mintak maktab.. tak mau la.. nak jadi engineer.. amik la course mechanical eng. kat utm.. aku amik diploma je dulu.. then.. smbg degree.. lum abis.. final year aku kawin.. final sem aku pregnant.. dengan tekad.. konvo aku dapat anak n degree second class upper skali.. gedebak gedebuk dengan mabuk nya.. nasib baik aku tinggal thesis n 1 kelas je.. ok la.. planning baik nye... ehe.. tp.. dlam pada tu.. aku gatai.. mintak kpli.. mood malas nak keje la tu.. maklum la pembawaan ngandung.. alhamdulillah dapat plak tu.. mintak tutor kat uthm.. senyap je.. engineer.. tak mintak pun.. ntah ape nye malas aku nih.. jadinye..

January 2006 aku pun masuk la MPTI maktab perguruan temenggong ibrahim.. selama setaun aku jadi weekly mother kat anak sulong aku yang comel tu.. sian abah dia.. siang keje.. malam membesarkan anak sensorang kat batu pahat tu.. aku dpt balik weekend je.. sedih woo masa tu.. tu yang daniell ape2 hal abah dulu dia panggil..

Tapi sebenarnya aku nak ucap special hari guru to my beloved husband.. Mr Bukhari Manshoor.. pengorbanan dia lebih besar.. dialah guru, bapa, malahan ibu pada anak kami masa tu.. aku memang respek kat dia.. nampak je macam tak kisah.. tapi dia mmg the best father n husband to us.. tak bleh nak describe lah.. 'love u abang'.. wups..! terjiwang plak kat sini.. ehe..

btw..

Selamat Hari Guru untuk semua.. walaupun anda bukan guru bertauliah.. anda tetap guru pertama untuk anak2 anda.. jadi.. wahai anak2 ku.. ingat 2 pantang larang ini..

Jangan Derhaka pada Guru mu..
Jangan Derhaka pada kedua Ibu Bapa mu..

Kalau kamu jaga pantang arang ni.. InsyaAllah.. hidup mu akan bahgia dunia n akhirat..

No comments: